روزهای دکتر تمام وقت

حرف هایی از جنس دیوانگی

روزهای دکتر تمام وقت

حرف هایی از جنس دیوانگی

روزهای دکتر تمام وقت

یک عدد پزشک جوان...در تلاش برای ادم خوب بودن و دکتر خوبی بودن...تمام وقت چون تنها کاری که توی زندگیم کردم پزشک بودن بود...بافتنی میکنم...اشپزی میکنم...یه زمانی ساز میزدم ناشیانه...
این وبلاگ همیشه زندگی حقیقی نیست...گاهی مجازی گاهی خیالی...پس "من" نوشته ها همیشه این خانم دکتر تمام وقت نیست.
حالا این دکتر زیرزمینی کنار دندون موشیش خوشبختترینه

بایگانی

دنیای سوفی

شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۲ ب.ظ
همیشه فکر میکردم خیلی زشته که این کتاب رو نخوندم...یه کتاب معروف از یوستین گودر...میدونستم درمورد تاریخ فلسفه است اما نمیدونستم چجوری یه رمان میتونه درمورد تاریخ باشه...توی این کتاب سوفی دوستی پیدا میکنه که تاریخ فلسفه رو براش شرح میده...در کنار اون قسمت های کوچیکی از زندگی خود سوفی نقل میشه....خوندنش بد نیست اما خیلی زور زدن میخواد
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۱
زیرزمینی

نظرات  (۱۸)

با این تفاسیر گه در مور فلسفه و... هست اسمش دنیای صوفی بود بهتر بود
پاسخ:
من بی تقصیرم
سلام
کتاب فوق العاده ایست.
پاسخ:
خب خیلی بستگی به سلیقه هم داره
سلام عزیز خوبی؟ مطالب وبلاگتو دیدم بسیار زیبا بود معلومه که وقت گذاشتی .من یه پیشنهاد داشتم که واسه وبلاگ جفتمون خوبه اونم اینکه به وب سایت منم سر بزنی و باهم تبادل لینک داشته باشیم از این به بعد مثل دو تا دوست خوب واسه هم میشیم بعد از اینکه لینک کردی خبرم کن تا با افتخار لینکت کنم
قصد داشتم تو این هفته این کتابو شروع کنم ولی با این توصیفاتی ک کردی ترجیح میدم فعلا سراغش نرم!!!اعصاب میخواهد ک من ندارم،!!خخخخ
پاسخ:
اعصاب نه بیشتر ععلاقه به فلسفه
چه سازی میزنی
پاسخ:
ویولن
۲۴ آذر ۹۴ ، ۱۳:۲۹ دکتر آقای ح
هر چیزی که مربوط به فلسفست باید چند بار خونده بشه
پاسخ:
خب واسه من سخته
به نظرت 27 28 برای یادگیری ویولون خبلی دیره؟!
پاسخ:
مسلما هیچوقت دیر نیست ولی فکر کنم انقدرادم تو این سن درگیر زندگیه که بهتره یه ساز اسونتر انتخاب کنه تا زودتر جواب بگیره.ویولن بعد از 2_3سال تمرین مداوم به یه جای های خوبی میرسه ولی مسلما من صاحب نظر نیستم
من فانتزیه ذهنم همیشه ویولون بوده
حالا چ سازی به نظرت؟
پاسخ:
سازایی مثل ضرب دف سه تار زودتر جواب میگیری
درسته دایی من سه تار میرف تو 1 ماه مرغ سحر میزد!
اما من برم پی علاقم بهتره
پاسخ:
هرجور صلاح میدونید.موفق باشید
درسته دایی من سه تار میرف تو 1 ماه مرغ سحر میزد!
اما من برم پی علاقم بهتره
۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۹:۳۷ جامعه شناس
سلام
این چند روزه من نبودم ماشاءالله شما خوب از کتاب مطلب گذاشتین. این کتاب رو 4 سال پیش یکی از دوستان برام فرستاد که بخونم، منم چند صفحه اولشو خوندم و چهار تا حرف نثار دوستمونو نویسندش کردم و خداحافظ.
مگه میشد فلسفه تاریخ شهید مطهری رو نخونده، کتاب دیگه ای خوند؟ شاید میشد: فلسفه تاریخ ویل دورانت.
میخوام بیشتر در این باره بنویسم و تهش کتاب (هایی) غیر فلسفی و غیر داستانی معرفی کنم - البته جسارتاً - اما می بینم وقت نیست- کار عقب مونده دارم؛ اما اینم سریع بنویسم: کلاً به علوم انسانی علاقه خاصی دارم -البته روانشناسی رو حذف کنیم-، برای همین سعی کردم ناخنکی به همشون بزنم، این وسط یه چیز فهمیدم: فسفه، مزخرفه، باز منطق صد شرف داره؛ به همین دو بیت مولانا قناعت کنم:
فلسفی خود را ز اندیشه بکشت / گو بدو که او راست سوی گنج پشت
گو بدو چندان که افزون می دود / از مراد دل جداتر می شود.
راستی ویولن: بابامون نذاشت دنبال ساز و موسیقی بریم، اما خب، من رفتم اما بدون ساز، فقط در موردشون خوندم و اطلاعات کسب کردم - همچون پزشکی: کمی ارولوژی، نفرولوژی، کاردیولوژی و گوارش (روده) میدونم.
اگه نبود موزارت، اساتید ایرانی چون بدیعی و یاحقی و ...، و از همه مهمتر آوازهای استاد شجریان با ویولن، من هر جا ویولن میدیدم، میشکوندم.
باقیش انشاءالله وقت شد بعداً میگم.
۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۹:۴۱ جامعه شناس
یه چیزی، احساس کردم خیلی از خودم نوشتم و «منم منم» شد؛ انشاءالله که واقعاً قصد چنین کاری رو نمیداشتم چرا که: «همه کارم ز خودکامی به بدنامی کشید آخر».
شرمنده واقعاً.
یه لحظه حالم از خودم بهم خورد، به قول "حافظ":
بگذر از نام و ننگ خود حافظ / ساغر می طلب که مخموری.
سلام
سوفی اسم درستی واسه کتاب هستش
اقا ایمان اگه خواستین به این لینکا سر بزنین
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D9%88%D9%81%D8%B3%D8%B7%D8%A7%D8%A6%DB%8C%E2%80%8C%DA%AF%D8%B1%DB%8C

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%D8%B5%D9%88%D9%81
پاسخ:
سلام.اااا شما از کجا میدونید ایمان اسم پسره؟؟؟تو شهر ما بیشتراسم دختره
۲۶ آذر ۹۴ ، ۱۵:۰۲ جامعه شناس
سلام
الان از نمایشگاه کتاب بر می گردم. اتفاقاً چشمم به این کتاب افتاد اما اصلاً وسوسه نشدم بخرمش.
جسارتاً صوفی اصلاً ربطی به فلسفه نداره؛ صوفی نوعی عرفان هست - البته اگه بشه اسمشو گذاشت عرفان - که شاید به گونه ای در تقابل با فلسفه هم باشه.
ببخشین من فکر میکردم ایمان اسم پسرونس اخه 3 4 تا دوست داشتم اسمشون ایمان بود
تا حالا دختری رو ندیدم که اسمش ایمان باشه
شرمنده
پاسخ:
اقای ایمانی که اینجا رو میخونه پسره
ممنون از sophist میدونم اسمش دنیای سوفی هست بس که در مورد فلسفه گفته گفتم صوفی باشه. ضمنا باید ببینیم رخساره خانم کجا هس که تو شهرش ایمان اسم دختره و اینهمه تاکید هم داره رو این قضیه.
سلام. خوبی؟ اوضاع روبه راهه؟ لطفا منو از حال خودت بیخبر نذار
چرا زور میخواد؟ چون فلسفیه؟ بسی فلسفه را دوست میدارم
پاسخ:
اره چون فلسفیه. اگه فلسفه دوس دارین حتما خوندینش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی