روزهای دکتر تمام وقت

حرف هایی از جنس دیوانگی

روزهای دکتر تمام وقت

حرف هایی از جنس دیوانگی

روزهای دکتر تمام وقت

یک عدد پزشک جوان...در تلاش برای ادم خوب بودن و دکتر خوبی بودن...تمام وقت چون تنها کاری که توی زندگیم کردم پزشک بودن بود...بافتنی میکنم...اشپزی میکنم...یه زمانی ساز میزدم ناشیانه...
این وبلاگ همیشه زندگی حقیقی نیست...گاهی مجازی گاهی خیالی...پس "من" نوشته ها همیشه این خانم دکتر تمام وقت نیست.
حالا این دکتر زیرزمینی کنار دندون موشیش خوشبختترینه

بایگانی

توضیح دادنش برای من سخته

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۳۹ ق.ظ
-فهمیدنش سخت نیست -هست -نیست -هست...فهمیدن تو سخته...فهمیدن سکوتت سختتر -من سعی کردم توضیح بدم...بارها و بارها...ولی هر بار از اول شروع شده...هربار توضیح خواستن -میدونم سخته -تنهایی هم سخته -اره...هر دوتاش سخته -قول میدی همیشه بمونی؟ -تا هر وقت تو بخوای -ولی تو قابل لمس نیستی -ولی توضیحم نمیخوام -اره خب...چون... میخنده -چرا فهمیدنش انقدر سخته؟ -یبار تو کتابی خوندم کشتن ادمها خیلی راحته اما علاقمند شدن بهشون سخته چون تو باید با ادم ها زندگی کنی تا دوسش داشته باشی ولی تو یه لحظه میتونی بکششیشون -ولی ما واسه همین کار پزشک میشیم...واسه همین سالها رو میگذرونیم -اره ولی شاید این حس توی تو خیلی قویه...حس کمک کردن...حس علاقه...کم کردن درد -ولی همه پزشکا واسه پزشک شدن سالها عمرشون رو گذاشتن...زحمت کشیدن تلاش کردن از تمام خوشی ها و جوونی و خانوادشون زدن...ولی مردم فقط پولی رو که شاید یه پزشک توی 40-50 سالگی بعد از سالها تحقیر و توهین و راه رفتن ها شب بیداری و استرسی در حد مرگ به دست بیاره یا نیاره میبینن...جامعه ای که یا از طرف سطح پایین جامعه دارن تحقیر میشن و مورد نفرت سطح بالای جامعه قرار میگیرن...نمیخواد چیزی بگی میدونم این تحقیرا برای همه اقشار جامعه هست...میدونم این سختی شاید بالول پایین تر یا بالاتر برا همه هست...ولی اینهمه نفهمیدن از کجا میاد -شاید از اشتباهای ادما...شاید از ادمای اشتباهی که پزشک شدن...خودت بگو چند درصد از همکلاسیای تو واسه سلامت ادما تلاش میکنن و این چیزیه که نگران میکنه؟ -نمیدونم شاید درصد کمی -چند تا از پزشکایی که دیدی اشتباهاتشون رو توجیه نکردن -کم...ولی.... -بله میدونم ولی انسان جایز الخطاست...ولی قبول کن اشتباه شما میتونه جون یه ادم یعنی با ارزش ترین چیز این دنیا رو ضایع کنه...ولی یه مهندس فوقش یه وسیله رو خراب میکنه...یه اشپز یه غذا رو میسوزونه...یه دندون پزشک یه دندونو اشتباه میکشه...یه دامپزشک یه حیونو میکشه...اره کار همه این ادم ها هم میتونه جون ادما رو به خطر بندازه...ولی این شمایین که جون ادما همیشه تو دستاتونه -پس بخاطر همینه که نباید درکش سخت باشه...کار ما خیلی ملموسه -درکش سخته...مادر خودت چقدر تونسته استرس باباتو درک کنه؟اصلا مامانت هیچی خودت تا قبل از این روزا چقدر از کار بابات درک داشتی؟چقدر بخاطر نبودن هاش سرزنشش کردی؟ -اره درست میگی -خب همه این چیزا رو بذار کنار سکوتت...همه چیز بدتر میشه -ولی من از بحث کردن و توضیح دادن مداوم متنفرم -میدونم -من نمیتونم وقتی 3 تا مریض با هم ارست میکنن...وقتی مریضم با چهره کبود بهم زل زده امبو دادن من بیفایدس...وقتی دارم به زوراز طریق تراکش بهش اکسیژن میرسونمولب های بی صداشو حرکت میگه که داره خفه میشه...وقتی مریضم als داره و میدونم این اخر کارشه...فلج دیافراگم اخر کارشه...وقته کانولا اکسیژن رو تا نصفه نایش فرو کردم بازم او تو ست مریض بالای 80 نمیاد وداره خفه میشه...وقتی میبینم همکلاسیام دارن سی پی ار اشتباه انجام میدن...میبینم با استانداردای دنیا چقدر فاصله داریم...وقتی بدو بدو بین دوتا مریض ارسیتی بال بال میزنم....وقتی بچه چهار ماهه میره تو شوک و میمیره اونم بچه ای که بعد از سالها ناباروری به دنیا اومده.... میزنم زیر گریه...زار میزنم...نشستم تو بالکن...سرد اما به تو تکیه میدم و خیال میکنم که این دیوار سرد تن گرم توه... -نمیتونم بشینم و اینا رو به زبون بیارم...سکوت میکنم و فهمیدن این سکوت سخت میشه و توضیح دادنش احمقانه..این منم...یه ادما که هر روز داره میبینه...کسی که بیشتر از هرچیزی از پیری و مرگ میترسه...توضیح دادنش سخته...برا من سخته -مجبور نیستی توضیح بدی... -مجبورم....تنهایی سخته -سخته...هر دوتاش سخته
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۷
زیرزمینی

نظرات  (۱۴)

کاش میشد ادما معنای سکوت همدیگه رو بفهمن.. گاهی،یه حرفایی گفتنی نیست.باید از توی چشما و سکوت یه آدم درک کرد..
پاسخ:
این همون میعنی یکی باید ادم رو بلد باشه میده
سلام!!
پاسخ:
علیک سلام
سلام خانم دکتر میشه لطفا چند تا رمان خوب بهم معرفی کنین ممنون میشم
پاسخ:
خب بستگی داره سلیقتون چجوری باشه.چندتا کتابی که دوست داشتینو بگین یا بگین تو چه سبک و موضوعی دوس دارین
خانم دکتر نیستین چرا؟
پاسخ:
امتحاناو دربه دری کشیکا
سلام خانم دکتر منم همکارتونم میشه لطف کنین چند تا رمان خوب بهم معرفی کنین.توی پست های قبلتون دیدم کتاب زیاد میخونین ممنون میشم
پاسخ:
سلام.شما همون قبلیه نیستین؟سبک و سلیقه مدنظرتونو بگید یا کتابایی که خوندین و دوس داشتین اگه بتونم کمکتون میکتم
سلام ممنونم.کتاب رمان.خانوادگی باشه یا حس تعلیق ایجاد کنه کتابی که بعد خوندن حس خوبی به ادم بده ایرانی وخارجیش مهم نیست ممنون
پاسخ:
حس تعلیق منظورتون چیه؟میشه جنسیتتون رو بپرسم
خانم هستم.یعنی کتابی که وقتی دستم بگیرم نتونم زمین بذارم خیلی ریتمش کند نباشه موضوش جذاب باشه
پاسخ:
شاید از کتاب سمفونی مردگان خوشت بیاد
ممنون خانم دکتر
پاسخ:
خواهش میکنم عزیزم
۰۸ خرداد ۹۵ ، ۰۵:۴۵ دکتر آقای ح
دوستی که گفتی خانوم دکتر بهت کتاب معرفی کنه.
به نظر من کتابایی که معرفی میکنه نخون

چون همه چیز خونه..

سبک مشخصی نداره

پاسخ:
نه همه چیزم نمیخونم
سلام
پاسخ:
سلام
ی چیزی میگم ناراحت نشینا خب.
میگم خانم دکتر خب. درسته که پزشکاسختی میکشن ولی خب بعدش تو آسمونان. بابا هر چقدم سختی بکشه آخه اونقدررررررررررررررررر.
هر روز درآمد میلیونیییییییی.
ن
پاسخ:
باوشه. شما یه کسی که روز اسون داره و طبابت میکنه نشونم بده من دیگه نمیگم
بلانسبت شما خیلیییی از پزشکا بی وجدانن.
بلانسبت شما خیلیییی از پزشکا بی وجدانن.
پاسخ:
توی همه شغلا هست خی
خب پزشک فرق میکنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی