روزهای دکتر تمام وقت

حرف هایی از جنس دیوانگی

روزهای دکتر تمام وقت

حرف هایی از جنس دیوانگی

روزهای دکتر تمام وقت

یک عدد پزشک جوان...در تلاش برای ادم خوب بودن و دکتر خوبی بودن...تمام وقت چون تنها کاری که توی زندگیم کردم پزشک بودن بود...بافتنی میکنم...اشپزی میکنم...یه زمانی ساز میزدم ناشیانه...
این وبلاگ همیشه زندگی حقیقی نیست...گاهی مجازی گاهی خیالی...پس "من" نوشته ها همیشه این خانم دکتر تمام وقت نیست.
حالا این دکتر زیرزمینی کنار دندون موشیش خوشبختترینه

بایگانی

انصراف

يكشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۹ ب.ظ
-میخوام انصراف بدم.-اگه عرضه داشتی انصراف میدادی-7 سال عمرمو گذاشتم-از این به بعد عمرتو تلف نکن-کی میدونه اینجوری بهتره-جلوی ضرر رو از هرجا بگیری منفعته-میخوام انصراف بدم-تو از اولم ادم این کار نبودی-فکر میکردم هستم-بهتر...برو انصراف بده...انگار از دماغ فیل افتاده با این پزشکی خوندنش-میخوام انصراف بدم-شوهر کنی درست میشه-چه ربطی داره؟-تو الان دلت شوهر میخواد-من دارم از نگرانی های زندگی خودم میگم تو میگی یکی دیگه هم بذار ور دل خودت؟-عشق همه چی رو درست مییکنه-من خوصله خودمم ندارم چه برسه یکی دیگه-دعا میکنم خدا یه عشق سر راهت بذاره-میخوام انصراف بدم- به اینده فکر کن همه چی درست میشه-پس الانم چی؟عمر و جوونیمه که داره میره-اینده خوشحال میشی از راهی که اومدی-اگه خوشحال نباشم چی؟الن که خوشحال نیستم چی؟-میخوام انصراف بدم-دیدی بهت گفتم نرو پزشکی-فکر نمیکردم اینجوری باشه-خب میرفتی دندون...من که گفتم پزشکی سخته-از مته و اره دندونپزشکی میترسم-خب میری سر کار درست میشه-اگه درسم تموم شد و نرفتم سرکار چی؟جواب 8 سال عمر تلف شده منو کی میده؟-میخوام انصراف بدم-نگران نباش همه دکترا مثل توان-چند تا دکترتا حالا دور و ورت بوده که سال هفتم بخوان انصراف بدن؟-یکی بود که اخرش خودکشی کرد-خب اون بیچاره هم مثل من حالش بد بوده...باید میرفت روانپزشک-اره ولی تو نرو ...تو که چیزیت نیست
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۷
زیرزمینی

نظرات  (۱۸)

سلام مهربون مطالب وبلاگت خیلی دوست داشتم ولی متاسفانه مطالب خوشگلت تو وبلاگ های دیگر هم دیدم لطفا مطالب جدیدتر بگذار خوشحال می شم با هم تبادل لینک داشته باشیم پس به وبلاگ من هم سر بزن
سلام من مدیر وبلاگم یه محصول جالب معرفی کردم اگه تمایل داشتی بهم سر بزن تا باهم تبادل لینک داشته باشیم.
من باید از خودم دفاع کنم
اونجا که من گفتم شوهر کنی درست میشه بحث در مورد انصراف نبوودبحث در مورد نداشتن حس و حوصله و انگیزه در زندگی بووداونم نگفتم شوهر گفتم عشق ایناخوب دکتر وقتی رمانتیک بشه شاید انگیزش پیدا کنه تو زندگی..وگرنه الان انصراف بده بعد می مونه چی کار کنهاصلا برا دوران بعد انصراف فکری هدفی برنامه ای داره؟
پاسخ:
اگه برنامه داشتم که انصراف داده بودم...حرف انصراف بود انقدر چرخید و چرخید تا رسید به شوهر کردن من...اصلا تو همش تو فکر شوهر کردن من بیچاره ای...من حوصله خودمو ندارم حوصله ناز و ادا شوهرو دارم؟
من اعتقاد دارم یه عشق درست و واقعی می تونه هر مریض روحی رو درمان کنه..رو حرفم هم هستم
پاسخ:
روحرفت باش...ولی واسه من جواب نمیده
میشه بگی برا شما چی جواب میده دکترر؟
پاسخ:
خب من خلم...احتمالا هیچی جواب نمیده
بعدشم ادم نیاز نیست حتما دکتر دور و برش باشه تاا مشکلات دکتر ها رو بدونه..بالاخره این چند سال یه چیزایی تو خبر ها خوندیم




هفت هشت سال بی وقفه درس خواندن برای گرفتن مدرک پزشکی عمومی شاید گفتنش به زبان آسان باشد، اما برای دانشجویی که مجبور است این مدت را با هزار و یک سختی سپری کند و دردسرهای ریز و درشت زندگی در خوابگاه و دور از زادگاه و خانواده بودن را به جان بخرد، شرایط بسیار طاقت فرسایی است، آن هم در شرایطی که به گفته رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، دانشجویان پزشکی به آینده شغلی شان چندان امیدوار نیستند.

این در حالی است که بسیاری از دانشجویان رشته پزشکی در طول مدت طولانی تحصیل هیچ منبع درآمدی که بتوانند با تکیه بر آن امور خود را بگذرانند، ندارند و برای پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب باید تا پایان دوره پزشک عمومی صبر کنند.

حسینعلی شهریاری در گفت وگو با جام جم، مصداق این موضوع را وضع فعلی دانشجویان فارغ التحصیل رشته پزشکی بخصوص پزشکان عمومی می داند و توضیح می دهد : شرایط پزشکان عمومی پس از فارغ التحصیل شدن این گونه است که تعداد زیادی از آنها حتی پس از گرفتن مدرک پزشکی عمومی کار مناسب را پیدا نمی کنند و ممکن است مدت ها بیکار بمانند، یا در صورت مستقر شدن در مرکز درمانی از وضع درآمدی شان به هیچ وجه راضی نیستند، اما چاره ای جز تحمل شرایط موجود ندارند و از همه بدتر این که در مشاغل دیگری بجز حرفه پزشکی مشغول به کار می شوند که این مورد آخر اکنون یکی از چالش های جدی در حوزه پزشکی است
پاسخ:
چرا لازمه یه پزشک یا دانشجوی پزشکی دور و ورت باشه تا مشکلات پزشکی رو بفهمی
شهریاری تاکید می کند: از سوی دیگر دانشجویان پزشکی با اطلاع از این که صرفا داشتن مدرک پزشکی عمومی چندان به کارشان نخواهد آمد چاره ای ندارند جز این که هدف بالاتری که همان گرفتن تخصص است در پیش بگیرند که این یعنی حداقل 5 ـ4 سال درس خواندن بیشتر و در چنین شرایطی طبیعی است که این روند طولانی ممکن است دانشجویان پزشکی را در دوره ای از سال های تحصیل با افت و خیزهایی مواجه کرده و حتی آنها را نسبت به رشته انتخابی شان دلسرد کند.

تحمل سال های طولانی تحصیل برای دانشجویان علوم پزشکی زمانی دشوارتر می شود که آنها مجبور باشند این سال ها را در چاردیواری محدود خوابگاه با چند هم خوابگاهی با روحیات و سلایق مختلف سپری کنند.

این موضوع در کنار دوری آنها از خانه و خانواده و شهر زادگاه، زمینه مشکلات روحی و روانی و حتی افسردگی را بین دانشجویان غیر بومی فراهم می آورد



حالا دیدی میگم همه دانشجوها دکتری مثل تو ان
پاسخ:
انقدر به من گیییییییرنده
خوب چرخید و چرخید تا رسید به ازدواجپس در مورد انصراف نبوود
ما که همیشه میگیم هر کاری دوست داری بکن..کاری که کیف میکنی انجام بده..ولی منتهی تو یادت رفته با چی کیف میکنی
پاسخ:
انقدربه من گیرنده
سلام خانم دکتر. من از وقتی که واسه رزیدنتی شروع کردم وبلاگ شما رو میخونم.
خانم دکتر جون اصلا نگران نباشید. منم مثل شما بودم!!! شایدم بدتر. میخواستم دیگه ادامه ندم!!
ولی دوره اینترنی که تموم شد خیلی شرایطم بهتر شد. فقط افسوس میخورم که چرا دوره اینترنی مثل بقیه بچه ها شاد نبودم و در کنار سختی ها از اون دوره لذتهای خاص خودشو نبردم.فقط باید راهشو پیدا کنی.
چشم بهم گذاشتم طرحمم تموم شد و احتمالا از اول شهریور رزیدنتی شروع میشه.
فقطططط سخت نگییییر!!!
برات آرزوی موفقیت دارم.
پاسخ:
سلام.یعنی شما قبول شدین رزیدنتی؟؟؟چه عالی...چه خوشحالم کردین که اینجا رو میخونین.چه خوب که یکی رو پیدا کردم که مثل خودمه...اطرافیانم خیلی نگران نیستن ولی من الان حتی دارم به این فکر میکنم که اگه مریضی زیر دست من بمیره یا اتفاقی براش بیوفته که میتونه بگه تقصیر من نیست؟شاید من همه تلاشمو کرده باشم ولی شایدم اگه سر یه کلاس حاضر شده بودم یا یه درسو بیشتر خونده بودم یا بیشتر تلاش کرده بودم میتونستم نجاتش بدم.کی میتونه بگه اونوقت من با یه قاتل فرق دارم و خدا منو میبخشه؟ ادرسی از خودتون برام نذاشتین ولی خیلی خوشحال میشم خبر قبولی قطعی و رشتتون و خبرهای دوره رزیدنتی رو به منم بدین
دکتر جان، شما پزشک مسئولیت پذیری هستی که این حس رو داری. ولی نباید جای این حس خوبت رو به ترس بدی.شما درست رو خوندی، تلاشت رو هم میکنی که بیماری رو میس نکنی بقیه اشو دیگه باید بسپاری به خدا. همیشه باید به خدا توکل کنی و به استرست غلبه کنی.انشاءالله که یه رشته بدون استرس قبول بشی.
بعله!!! قبول شدم. ولی نه چندان خوب. صاحب نظران بهم گفتند احتمالا داخلی تهران میارم. توکل بر خدا...
وبلاگ ندارم که آدرسی داشته باشم. اگه بخواین میتونم ای-میلمو بدم. خیلی خوشحال میشم اگه بتونم کمکتون کنم.
پاسخ:
داخلی تهران که عالیییییییه...ولی خب خیلیییییی سخته...ایشالا که موفق باشد...رزیدنت هم که شدید وقت داشته باشید بتونید اینجا سر بزنید...نمیدونم اگه اومدید و دیدید مطلبی داشتم که به درد خوندن میخورد خوشحال میشم ایملتونم بذارید
این حالت مثل ویار میموونه!
خوب میشی
پاسخ:
ایشالا
حالا دیدی هم کارای خوددتم همین حرف رو زدنبا تشکر از هم کاران خانوم دکتر..
پاسخ:
باریکلابه تو که نظراتم پیگیری میکنی
من که هم چنان به انصراف نمی اندیشم! و هم چنان اعتماد به نفس دارم!!
پاسخ:
باریکلا دخترم
این که مثل ویار میموونه ایشالا؟
بلاخره این شب های قدر مال از خدا خواستنس . شب های ظرفیت و قدرس . ادعونی فستجب لکم
پاسخ:
ایشالا همه به راه راست هدایت بشیم
ومن هم زیر سایبانی زرد
به گیسوی تو می اندیشم!!!
خو ماهم دل داریم خو :))
وقتی کامنتها بسته س یعنی حوصله جواب دادن ندارین؟
یا نظر کسی رو نمیخواین؟
پاسخ:
یعنی چیزی ننوشتم که ارزش وقت گذاشتن و کامنت گذاشتن داشته باشه...اینجوری نه منتظرم کسی کامنت بذاره نه کسیایی که لطف میکنن و میخونن تو معذوریت کامنت گذاشتن قرار میگیرن.ولی اگه نظری داشتین خوشحال میشم بشنوم
سلام
امروز بیستم تیرماهه و من در سومین ماه از مرخصیم به سر میبرم.
اسفند امتحان پره دادم و با نمره نسبتا خوبی هم قبول شدم.
فروردین 1 بخش رو گذروندم و از اردیبهشت تا الان مرخصی گرفتم.

من دارم دیوونه میشم.
به هیچ وجه شرایط روحیم به این وضعیت نمیخوره.
حاضرم برم کارگری کنم ولی شب تا صبح کشیک نایستم و بعدشم مورنینگ و فحشای اساتید.

10 روزه دیگه هم بخش زنان شروع میشه و باید شروع کنم ولی کوچکترین انگیزه ای ندارم.

کمک می خوام.
نمیدونم شاید زمان می خوام تا خودمو بشناسم.

کی میتونه به داد من برسه.
خدایا دارم می میرم
پاسخ:
بهترین راه حل یه روانپزشکه.هم خودش این مسیرو اومده هم اگه نیاز باشه درمان دارویی میکنه
سلام
من دانشجوی ترم پنج مهندسی نفت دانشگاه شریف،دیگه حالم داره از شریف و مهندسی بهم میخوره میخوام انصراف بدم،به نظرتون کار درستیه برم کنکور تجربی بدم و برم دنبال دندون
با کنکور مشکلی ندارم فک کنم بتونم بیارمش
پاسخ:
سلام.شریف و مهندسی نفت خیلی موقعیت خوبیه.بعدا بخواید از ایران برید همه جا سر و دست میشکنن براتون.من نفتو خیلی دوست دارم.من جای شما بودم به هیچ وجه این کارو نمیکردم.شوهر خواهر خودم شرایط شما رو داشت و الان خارج از ایران درس میخونه و موقعیت عالی داری.البته شما خودتون میدونید چی براتون خوبه.مسلما بااین هوشی که دارید دندون دولتی هم میارید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی