روزهای دکتر تمام وقت

حرف هایی از جنس دیوانگی

روزهای دکتر تمام وقت

حرف هایی از جنس دیوانگی

روزهای دکتر تمام وقت

یک عدد پزشک جوان...در تلاش برای ادم خوب بودن و دکتر خوبی بودن...تمام وقت چون تنها کاری که توی زندگیم کردم پزشک بودن بود...بافتنی میکنم...اشپزی میکنم...یه زمانی ساز میزدم ناشیانه...
این وبلاگ همیشه زندگی حقیقی نیست...گاهی مجازی گاهی خیالی...پس "من" نوشته ها همیشه این خانم دکتر تمام وقت نیست.
حالا این دکتر زیرزمینی کنار دندون موشیش خوشبختترینه

بایگانی

شاید روانپزشک

يكشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۴:۵۲ ق.ظ
یک دوست-دیگه نمیخوام برم روانپزشک-موافقم تو اصلا نیاز نداری-حس میکنم دیگه خوب شدم-خوبه-ولی توی کتابای ما نوشته حداقل دوره درمان 6-9 ماه نوشته شده- بابا ول کن این حرفا روهمخونه-چند روزی هست قرصامو نمیخورم-خخخخخ-به نظرت باز بداخلاق شدم-نه بابا تو هم دیگه خیلی سوسولی-ولی باز از فکر کشیک حالم بد میشه-خاک بر سرت برو یه دوست پسر پولدار پیدا کن-دلت خوشه ها...من حوصله خودمم ندارمخانم دماغ عملی-میخوام دیگه نرم روانپزشک-چرا؟-چه خبره انقدر به من قرص داده...بابا من خوبم چیزیم نیست که-حالا دیگه نمیترسی؟-نه کمتر شده-ولی خیلی وحشی شدیا حواست هست-انگار تویی که هر روز پاچه رزیدنتو میگیریا مه-من خودم از تو دیوونه ترمخانم فرمژه-میخوام باهات حرف بزنم و مشورت کنم کی هستی؟-بگو الان-یه هفتس قرصامو نخوردم دیگم نمیخوام برم روانپزشک-چرا-خوبم اخه-دیگه؟-این دارو هم ضد افسردگیه هم ضد اضطراب...یه هفس من لای هیچ کتابیو باز نکردم بس که بیخیالی طی میکنم-دیوونه بازی در نیار جای اینکه قرصتو قطع کنی همت کن درس بخون-اخه همه موافق که ادامه ندم-همه دککترن؟شدی عین ادمای عادی؟صغری و کبری خانم برات تجویز کنن؟تو خیر سرت دکتری میدونی حداقل 6 ماه دارو بخوری وگرنه همه چی بدتر باز برمیگرده...تو خودت رعایت نمیکنی فردا چطور میخوای مریضاتو راضی به درمان کنی-اخه خوبم-اره از بیخوابیا و خواب دیدنا و عرق ریختنات تو درمونگاه اورژانس معلومه...قول بده که درمانتو ادامه میدی؟-باشه-امروزم درس میخونی-باشه
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۰
زیرزمینی

نظرات  (۱۳)

الان که فک می کنم با نظر هرچند محافظه کارانه خانم فرمژه موافقم البته نمیدونم میشه اینو تست کرد که یه مدت قرص نخوری بعد ببینی چی میشی
پاسخ:
توی اکثر جاهای پزشکی این کار خیلی خطرناکه
به خاطر منم شده مواظب خودت باش!
( نمدونم چرا یاد این آهنگه افتادم)
پاسخ:
تاحالا نشنیدمش
سلام خوب هستین خانم دکتر?
به عنوان یک موجود همزمان پزشک-بیمار (مدیونین یاد شخصیت کارتونی بیوفتین) میخام جمله ی خانم فرمژه رو تایید کنم.در بخش روان که بعد از داخلی بود متوجه شدم کرایتریای MDD یا دستکم مینور دپرشن رو پر میکنم,شاید به بخش قبلش ربط داشت.وقتی 3 ماه فلوکستین گرفتم. آرامش داشتم, اما دقیقا فاز بی خیالی طی میکردم.درس واسم بی اهمیت شد.ناچارا ادامه ندادم.
البته کارم رو تایید نمیکنم.ولی خانم فرمژه حق داره.
پاسخ:
نمیدونم شاید اگه واقعا درس نخوندم منم قرصامو قطع کردم. .. مرسی همکار عزیزکه تجربیاتتو دراختیارم گذاشتی
ولی نکن خانم دکتر. کارای خطرناک نکن، تو امید و الگوی خیلیا هستی :)
پاسخ:
شما لطف داری
راستی خانم فرمژه رو نشنیده بودم تا حالا یا حداقل کم استفاده کرده بودی ازش
در اینکه قطع ناگهانى و خودسرانه دارو على الخصوص داروهاى روانپزشکى بسیار خطرناک هست حرفى نیست. اما درکل مصرف داروهاى روانپزشکى هم با خطرات بسیارى همراهه، تا جایى که سازمان غذا و داروى آمریکا چندسالى هست شرکتهاى تولید کننده داروهاى روانپزشکى رو ملزم به نوشتن هشدار روى جعبه هاى این داروها کرده که مصرف اونها میتونه باعث ایجاد یا افزایش افسردگى، افکار و اقدامات خودکشى، ایجاد خشونت و بسیارى مضرات جسمى بشه.
متأسفانه نمیشه به روانپزشکى همانند دیگر شاخه هاى پزشکى نگاه کرد. براى تشخیص بیماریهاى روانى تست دقیق علمى (آزمایش خون، اسکن، و غیره) وجود نداره و بیشتر سلیقه اى عمل میشه در این مورد. نظریه ارتباط کمبود سروتونین و دوپامین با ایجاد بیماریهاى روانى به اثبات نرسیده و درمانهاى غیردارویى روانپزشکى مانند شوک الکتریکى و pre-frontal lobotomy غیرانسانى هست که با عوارض جبران ناپذیر همراهه.
در حال حاضر رابطه تأثیر منافع مالى شرکتهاى داروسازى و برخى پزشکان در ترویج نظریه بیولوژیکی بیماریهاى روانى در آمریکا تحت بررسى هست و متأسفانه شواهد بسیارى بر سوددهى این بیزینس در قبال به خطر انداختن سلامت مردم به دست اومده تا جایى که تعدادى از روانپزشکها هم به اعتراض برخواستند.
براى اطلاع بیشتر میتونید به این دو وبسایت مراجعه کنید:
cchr.org
madinamerica.com
همچنین با جستجوى اسامى زیر در گوگل، که همگى پزشک، روانپزشک یا دانشمند هستند که به طور علمى به بى پایه بودن اساس روانپزشکى میتازند، به حقیقت موضوع پى ببرید:
Dr. Ann Blake Tracy
Dr. Peter Breggin
Dr. Julian Whitaker
پاسخ:
ممنون از نظر جامع و کاملتون
۱۱ آبان ۹۴ ، ۰۸:۲۹ دکتر آقای ح
خلاصه و مفید بخوام نظر بدم یه کلمه


سوسول
بازم سلام.
من اشتباها فکر کردم دوستتون میخواد قرصشو کنار بزاره.و فقط خواستم تجربه ی ایشونو راجع به بی انگیزه شدن تایید کنم.ک خودمم تجربه ی مشابه داشتم.اگه میدونستم خودتون بودین و ممکنه دارو رو قطع کنین نمیگفتم اینو.پس تا تکمیل دوره لطفا ادامه بدین.عذاب وجدان دارم.
پاسخ:
سلام...چرا عذاب وجدان...حرفاتون کمک خولی بود...ممنون
بازم سلام.
من اشتباها فکر کردم دوستتون میخواد قرصشو کنار بزاره.و فقط خواستم تجربه ی ایشونو راجع به بی انگیزه شدن تایید کنم.ک خودمم تجربه ی مشابه داشتم.اگه میدونستم خودتون بودین و ممکنه دارو رو قطع کنین نمیگفتم اینو.پس تا تکمیل دوره لطفا ادامه بدین.عذاب وجدان دارم.
نظر من کو
۱۳ آبان ۹۴ ، ۱۶:۵۴ معلوم الحال
سلام
خانم دکتر زاز ما نبودیم شما قطع خودسرانه دارو رو پیش گرفتین؟ شما الگوی مایین . اینجوری تگه عمل کنین که خودتون ضرر می کنین! تازه جامعه خودتون رو زیر سوال میبرین. فرداشب چک میکنم قرصاتونو خوردین یا نه. قول بدبن بخورین
پاسخ:
سلام...عاقل شدم باز... ببینیم چی پیش میاد
۲۳ آبان ۹۴ ، ۲۱:۱۴ مرد کنجکاو
این یک افسردگی عاشقانه است؟؟؟
پاسخ:
تا عاشقانه رو چی بدونیم
الان خوبین؟
پاسخ:
بین خوب و بد در نوسان مثل همه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی