روزهای دکتر تمام وقت

حرف هایی از جنس دیوانگی

روزهای دکتر تمام وقت

حرف هایی از جنس دیوانگی

روزهای دکتر تمام وقت

یک عدد پزشک جوان...در تلاش برای ادم خوب بودن و دکتر خوبی بودن...تمام وقت چون تنها کاری که توی زندگیم کردم پزشک بودن بود...بافتنی میکنم...اشپزی میکنم...یه زمانی ساز میزدم ناشیانه...
این وبلاگ همیشه زندگی حقیقی نیست...گاهی مجازی گاهی خیالی...پس "من" نوشته ها همیشه این خانم دکتر تمام وقت نیست.
حالا این دکتر زیرزمینی کنار دندون موشیش خوشبختترینه

بایگانی

قدر ناشناسی یا...

يكشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۳ ق.ظ
رفته بودم نظام پزشکی واسه انجام کارای اداری که اقایی اومده بودن برای طرح شکایت از یه جراح...منتظر بودم تا کارم انجام بشه شکایت اقا رو هم میشنیدم پسر جوونی بود و ظاهر نشون میداد از نظر مالی خیلی میزون نیس و کارگر طوری بود...شرح حالی که میداد همشو نشنیدم ولی اینجوری بود که میگفت مادرش رو میبرن بیمارستان خیره شهر و نمیدونم مشکلش چی بوده که 4 بار عمل میشه طی 2 ماه...بیمارشتان خیره اینجوریه که امکاناتش رو از خیره میگیره و پزشکانی که اونجا میرن بدون دست مزد مریض رو ویزیت میکنن و جراحی و بستری و سایر ماجرا ها...حالا این اقا شاکی بود که ما خواستیم مادرمونو ببریم تهران اون اقای دکتر گفت گرونه نبرید...دکترم خودش 15 روز تهرانه 15 روز اینجا و حالا کامل دیگه رفته تهران و ما دسترسی بهش نداریم و...(منم دقیقا نفهمیدم از چی شکایت داشت بالاخره)خلاصه پرونده پزشکی به دست اومده بود شکایت...واسه شکایت هم نظام پزشکی اول یه پولی از مریض میگیره تا پرونده رو باز و بررسی. کنه... یعنی میخوام بگم مادرشونو بردن خیره عمل کردن بعد اومده پول میده که شکایت کنه که یه دکتری تو اوج معرفت مجانی مادرشو درمان کرده...کلی پول خیره صرف درمان مادرش شده...اونوقت... شما اسم اینو چی میذارین؟شما بودین چه فکری میکردین؟قضاوتتون چیه؟ با وجودی که نظام پزشکی ایران یکی از سختگیر ترین هاس ولی معمولا توی پرونده های اینجوری پشت پزشکو خالی نمیکنه...یعنی اگه قصور پزشکی رخ نداده باشه بدون اطلاع به پزشک حتی.جوری گوش مریضو میپیچونه که ادب بشه...البته خیلی بستگی به پارتی و موارد غیره روتین درسیستم اداری ایران هم داره ولی واقعا همچین ادمایی کاری میکنن که ادم از کمک کردن به بقیه پشیمون بشه پی نوشت:کامنتای پست قبلو خوندم.باید مفصل جواب بدم واسه همین یکم طول میکشه
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۰
زیرزمینی

نظرات  (۴)

بعضی ها واقعا نمک نشناسن و با این کاراشون نظر بقیه رو برای انجام یه سری کار خوب برای بقیه می گردونن
اینجور ادما کم نیستند و واقعا تو دیدگاه ادم تاثیر میزارن و واقعا باعث تاسف هست
پاسخ:
بله درست میگید
چرا یه طرفه قضاوت می کنید؟ خانم به اصطلاح دکتر لطفا از بالا به قضیه نگاه نکنید! خودتون رو بزارید جای بیمار!
پاسخ:
خب برای همین اینو اینجا نوشتم که نظر سایرینم بدونم
کسی غذای مجانی به بقیه بده ولی با رعایت نکردن بهداشت باعث مسموم شدن و ... شما بشه به نظرتون به تعزیرات یا صنف آشپزها یا هرجای دیگه ای اطلاع نباید داده بشه؟
اینکه نیت خیری در اون عمل هست به کنار ولی اینکه اطلاع نداریم با قصور پزشکی چه آسیبی به دیگران وارد شده و نباید بخاطر نیت خیر مواخذه ای صورت بگیره منطقی نیست
* نطارت درست روی هر مجموعه ای حتی خیریه باید باشه، مخصوصا وقتی با جون افراد سروکار داریم
پاسخ:
خب به نظر شما وقتی هیچ سود مادی برای اون پزشک نداره چرا نباید بذاره مریضشونو ببرن تهران و کلی پول خرجش کنن؟اگه یه درصد اون پزشک فکر میکرده داره کار اشتباهی انجام میده برای کاری که سودی براش نداره چرا باید اصرار کنه که انجامش میده؟چرا یه نفر برای درمانش حاضر نیس پول خرج کنه ومیره بیمارستان خیریه ولی برای شکایت کردن حاضره به نظام پزشکی مراجعه کنه و پولی خرج کنه؟عقل حکم نمیکنه تو که پول داری خرج سلامتیت کن نه خرج شکایت اسیبی که بهت وارد شده؟و البته اونقدری که من اونجا بودم اینطور فهمیدم که اون اقا از این شکایت داشت که چرا پزشکش مهاجرت کرده تهران و دیگه برای ویزیت مریضش به این شهر نمیاد البته مسلما من منکر نظارتی که باید باشه و هست نمیشم
فکر نمیکنم نیت شما این بوده باشه ولی برداشت من از پاسختون این بود که کسی که میره خیریه(به هر دلیلی) درمانش ارزش کمتری داره به نسبت کسی که برای درمان خودش پول پرداخت میکنه
یعنی فرضا من تعریف دکترهای بیمارستانی رو شنیدم که از تهران میان و خبره ان و از قضا بیمارستان خیریه اس
برای درمان به اونجا مراجعه میکنم و با قصور پزشکی دچار مشکل میشم
دکتری که جراح من بوده دیگه به این بیمارستان نمیاد و دستم به هیچ جا بند نیست
میرم نظام پزشکی تا بتونم پیگیری مشکلم رو درست و اصولی انجام بدم
نظام پزشکی یا بررسی میکنه یا جوری گوشمو میپیچونه تا ادب بشم
* ولی اگر از اول رفته بودم تهران و به همین دکتر مراجعه کرده بودم و دچار همون عارضه مشابه شدم حق بیشتری برای پیگیری داشتم ؟
یا اونموقع هم مساله این بود چرا پاشدم رفتم یه شهر دیگه و توی همون شهر کم امکانات خودم درمان نکردم و قدردان نبودم؟
پاسخ:
کلا منظور متن رو چپکی فهمیدین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی