روزهای دکتر تمام وقت

حرف هایی از جنس دیوانگی

روزهای دکتر تمام وقت

حرف هایی از جنس دیوانگی

روزهای دکتر تمام وقت

یک عدد پزشک جوان...در تلاش برای ادم خوب بودن و دکتر خوبی بودن...تمام وقت چون تنها کاری که توی زندگیم کردم پزشک بودن بود...بافتنی میکنم...اشپزی میکنم...یه زمانی ساز میزدم ناشیانه...
این وبلاگ همیشه زندگی حقیقی نیست...گاهی مجازی گاهی خیالی...پس "من" نوشته ها همیشه این خانم دکتر تمام وقت نیست.
حالا این دکتر زیرزمینی کنار دندون موشیش خوشبختترینه

بایگانی

هلاکویی

چهارشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۳۴ ب.ظ

تاحالا مشورت های دکتر هلاکویی رو شنیدین؟نظرتون چیه؟

بعدا نوشت:اینکه این سوالو پرسیدم این بود که جدیدا خیلی ویسای گفتگو توی برنامه رادیوییش رو توی یوتیوب شنیدم و داستان هایی که مردم از زندگیشون تعریف میکردن برام جالب بود...لحن برخورد و جواب دادنش رو اصلا دوست نداشتم چون ادمایی که مستاصل شدن تو زندگیشون و از یک مشاور کمک میخوان اول از هرچیزی میخوان شنیده بشن...دوم همدردی میخوان برای اروم شدن...سوم راهنمایی...

گفتن اینکه یه ادم بردرلاینه ...هستریونیکه یا اسکیزو و بایپلاره چه فایده داره؟زدن برچسب بیماری که تو از نظر کتگوری که هر چندسال عوض میشه توی کدوم دسته ای چه فایده ای داره؟ادمها میخوان که زندگی کنن...زندگی بهتری داشته باشن و به خودشون و بقیه کمتر اسیب بزنن...نمیدونم از نظر من که اهمیتی نداره این چیزا

از ادم ها میخواد که روابط عاطفیشون برپایه منطق باشه...من نمیدونم شاید برای غربی ها جواب بده ولی مسلما برای ما جواب نمیده...مثلا تو فیلم جدایی نادر از سیمین.نادر خودشو مسئول میدونه که از پدرپیرش که حالا دچار الزایمر شده مراقبت کنه ولی سیمین نه...برای ما این دلیل که اون ادم روزی پدر ما بوده و از ما محافظت کرده حالا چه خوب چه بد کافیه تا بخوایم چند سال از زندگیمونو به پای اون بذاریم ولی هلاکویی میگه این کار هیچ فایده ای نداره و این اسیب به ما میزنه...میگه پدر مادر ها وظیفه اشون بوده مارو رشد بدن و از ما مواظبت کنن ولی ما همچین وظیفه ای در قبال اون ها نداریم...

میگه خانواده و ازدواج یه قرارداده برای رفع نیاز های جنسی و تولید مثل...و این حرف به نظر من مسخره است...میگه اگه قرار نیست بچه ای در کار باشه شما میتونین باهم زندگی کنید و ازدواج نکنید و هر موقع یکی از طرفین خواست بره طرف مقابل عاقلانه بپذیره...

هلاکویی ادم بسیار باسوادیه و در مورد همه این چیزا درس خونده و خیلی مطلع هست و خیلی وقتا هم حرفاش راهنماست و من اصلا نمیتونم به تخصصش ورود کنم ولی چیزی که خیلی توجه منو جلب کرد این بود که راهنماییهاش چقدر مفید برای ایرانیهای مهاجر مفید و برای ایرانی های داخل ایران بی فایده است...نمیدونم من که دلم نمیخواد چیزیو که باهاش بزرگ شدم عوض کنم...اره فرهنگ ما خیلی جاها ایراد داره ولی یه جاهاییش هم خوبه...همش بد نیست

این مدت که به حرفای این گوش میدادم میدیدم که چقدر خواهرم مثل حرفای اون عمل میکنه...چیزی که توی غرب خیلی عادیه برای ما خیلی ناراحت کننده است...مثلا چیزی که ما میگیم گستاخانه جواب بزرگتر رو دادن توی فرهنگ اونا میشه روراست بودن...و اینکه چقدر ایرانیای مهاجر برخلاف تصور زندگی ارومشون توی خارج چقدر دچار تلاطم های احساسی میشن...

خلاصه از تمام این حرفاکه بگذریم البته خیلی مفصل تره ولی وقت ندارم بنویسم...مرسی از تموم ادم هایی که برام نظر گذاشتن چون منم مثل شما 70_80درصد حرفاش به مذاقم خوش نیومد و میخواستم ببینم مشکل از منه یا نه...

ولی شنیدن داستان زندگی ادم ها و گاهی زوایای مخفی زندگیشون خیلی جذابه

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۱
زیرزمینی

نظرات  (۱۰)

۱۱ مهر ۹۷ ، ۱۵:۳۴ کرگدنِ بنفش
کامل نه :) جسته گریخته در حد یکی دو جمله ازش شنیدم...
سلام خانوم دکتر عزیز
راستش من گاهی این ور اون ور تو وبلاگ یا تو کانال ها تعریفش رو شنیدم ولی تا حالا خودم گوش ندادم ببینم چی میگه
همیشه فکر می کنم اینجور آدم ها بهتر حرف می زنند همین
البته می دونم دکتر فرهنگ هلاکویی خیلی جاهای مهم دنیا سمینار و کلاس داشته ولی من ترجیح میدم حرفهای آدم هایی که معروف نیستند رو بشنوم.
پاسخ:
سلام مرسی که نظرتو گفتی
۱۱ مهر ۹۷ ، ۱۶:۱۸ نلیسا 🌠🌟
من خیلی تعریفشو شنیدم، یکی دو تا ویسش رو گوش کردم ولی خوشم نیومد حس کردم چیزی که باید رو نمیگه. به دلم ننشست.
پاسخ:
مرسی که نظرتو گفتی
خیلی تعریفشونو شنیدم و راجع به موضوعات متنوعی صحبت کردند اما هر بار فایلهای صوتیشونو گوش دادم نتونستم تا آخرش پیش برم ... در کل نپسندیدم ...
پاسخ:
ممنون که نظرتو گفتی
این اواخر از یوتیوب خیلی گوش دادم انا راستشو بخوای فک میکنم بیشتر شنونده هستن و اوجایی که باید نظرشونو بگن و راهنمایی کنن ضعیف عمل میکنن البته این نظر شخصی منه شاید ایشون واقعا ک میکنن اما من نوعی قدرت تحلیلشو ندارم ! 
پاسخ:
ممنون که نظرتو گفتی
چند ماه پیش یه سری از صحبت هاش رو شنیدم 
اصلا موضوع صحبت هاش یادم نیست فقط ااین که یادمه لحنش و صحبت هاش به دلم نمی نشست اصلا و ابدا :/ 
پاسخ:
ممنون که نظرتو گفتی
لایک به توان n
من با خیلی از حرفاش موافقم
دنیای امروز همش قرارداده معامله س مخصوصا ازدواج
چی میدی چی میگیری
در قبال فلان خدمت چه کاری واسم انجام میدی
اگه این کار رو واست انجام بدم چه نفعی واسه من داره
اگه حوصله داشتی حاضرم باهات ساعت ها در موردش حرف بزنم
پاسخ:
نمیدونم به نظر من که زندگی اینجوری خیلی ترسناکه...به نظرم یه جور نژاد پرستی میشه ازدواج...این ادم بده فلان مشکل رو داره پس من نباید باهاش ازدواج کنم نباید این ادم بچه دار بشه...وفقط ادمهایی با سلامت کامل یا تقریبا کامل حق زندگی طبیعی رو دارن...
حتما حرف میزنیم درموردش.هرچند ترسناکه
سلام
یه جوری شده الان بعضی مشاور و فیلسوف و دکتر و ... هم یه جورایی مثل سلبریتی ها شدن
یه جورایی مُد میشه امروز که فلانی خوبه، همه میگن عالیه...
توی روزنامه و شبکه های اجتماعی ازشون حرف زده میشه، رسانه ها و مردم همه تمجید میکنن و ...
من اصلا از صحبت ها و تفکر و شخصیت  و علی الخصوص همونطور که شما گفتید فرهنگی که هلاکویی داره منطبق با اون صحبت میکنه و گاهی ترویجش میکنه خوشم نمیاد و با توجه به تخصصم میگم که اینا به شدت در حال تبلیغات و برندسازی رسانه ای هستن.
پاسخ:
سلام.به وبتون سر زدم و تا حدی متوجه شدم تخصصتون مسایل دینیه انگار.ولی خب من ادم دینی و مذهبی نیستم.یعنی بودم ولی الان نیستم.ولی با نظراتتون تا حدودی موافقم
سلام وقت بخیر
تخصص اصلی من مباحث کامپیوتر و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هست و طبق اون میگم که به طور خاصی برخی اشخاص در حال برندسازی و استفاده خاص از ابزارهای تبلیغاتی هستند.

البته وبلاگم بیشتر روزنوشت ها و افکار شخصی خودم هست و تفکر و تحقیق فردی و دینیه. دفترچه ی روزانه ی مجازی به نوعی ...
پاسخ:
سلام.من یه نگاه کلی انداختم به وبتون.فکر کردم تخصصتون دینیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی